Lontoo Svengaa 1969 -lehtikuvanäyttely. Kuva: Markku Lepola / JOKA / Museovirasto. Kuvaaja: Markku Lepola. Objektinumero: JOKAMAL2A02:13

Tule katsomaan, kuinka Lontoo svengaa 1969 Museoviraston kirjastossa!

, ,

Lehtikuvaaja Markku Lepola tallensi valokuviinsa kirjavan, kohisevan Lontoon keväällä 1969. Journalistinen kuva-arkisto JOKA teki kuvareportaasista pop up -näyttelyn "Lontoo svengaa 1969" Museoviraston kirjastoon.

Lehtikuvaaja Markku Lepola teki kuvausmatkan Lontooseen huhtikuussa 1969 yhdessä toimittaja Ulla-Maija ”Uma” Aaltosen kanssa. Uma Aaltonen jututti lontoolaisia ja Lepola tallensi mustavalokuviinsa kirjavan, kohisevan Lontoon.  Matkan tulokset julkaistiin Eeva-lehdessä keväällä 1969. Journalistinen kuva-arkisto JOKA teki kuvareportaasista pop up -näyttelyn Lontoo svengaa 1969 Museoviraston kirjastoon.

Tule tutustumaan hippityttö Josey’iin, joka näyttää, kuinka marihuanasätkä kääräistään, ja 97-vuotiaaseen Evely Aldeniin, joka on kaljalla tyttäriensä kanssa Hampton Court -pubissa. Näyttelyssä on myös sähköinen kuvakooste Markku Lepolan muusta tuotannosta 1960 – 1970-luvuilla: Vesa-Matti Loiri Uuno Turhapurona, Kalevi Keihänen turkiksissaan, Laila Pullinen verstaallaan ja paljon muuta.

Lehtikuvanäyttely on Museoviraston kirjastossa, Sturenkatu 2a, Helsinki, ti−pe klo 9−16. Näyttelyyn on vapaa pääsy. Tervetuloa!