Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen luovuttaa Germund Paaerin piirustuskansion Museoviraston Kuvakokoelmien yli-intendentti Ismo Maliselle Suomen kansallismuseossa 14.10.2017. Kuva: Eero Ehanti (kuva rajattu)

Museoviraston Kuvakokoelmat sai Kalevala Korun pääsuunnittelijan piirustuksia

Kalevala Koru Oy ja Kalevalaisten Naisten liitto lahjoittivat Museoviraston Kuvakokoelmille Kalevala Korun ensimmäisen pääsuunnittelijan Germund Paaerin (1881–1950) piirustuskansion.

Parkanolainen Paaer vastasi Kalevala Korun suunnittelusta vuoteen 1950. Piirustukset esittävät Kansallismuseon kokoelmissa olevia koruja ja talonpoikaisesineitä, joiden pohjalta Paaer suunnitteli satoja Kalevala-koruja ja koriste-esineitä.

Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen luovutti piirustuskansion Museoviraston Kuvakokoelmien yli-intendentti Ismo Maliselle Suomen kansallismuseossa 14.10.2017.