Museovirasto 087

Lausunnot ja päätökset

Museovirasto lausuu vuosittain yli tuhannesta asiasta. Viraston toimialaan kuuluu muun muassa kulttuurihistoriallisesti arvokkaan ympäristön, arkeologisen kulttuuriperinnön ja rakennusperinnön sekä kulttuuriomaisuuden suojelu. Asiat-palvelusta löytyy toimialaan liittyviä lausuntoja ja muita asiakirjoja loppuvuodesta 2017 alkaen.

Uusimmat julkaistut lausunnot löytyvät aikavälihaulla. Palvelusta voi hakea asioita myös kunnittain tai vapaalla sanahaulla. Sanahaulla voi tehdä useamman sanan hakuja, jolloin haku löytää ne asiat/asiakirjat, joissa sanat esiintyvät peräkkäin samassa järjestyksessä kuin hakukenttään on kirjoitettu. Asiakirjoja voi myös siirtää koriin myöhempää tarkastelua varten.

Palvelussa ei ole julkaistu kaikkia lausuntoja. Julkaisua voivat rajoittaa esimerkiksi asiakirjojen sisältämät yksityishenkilöiden tunnistetiedot. Arkisto- ja tietopalvelujen tutkijasalissa (Sturenkatu 2a) voi selailla aineistoja laajemmin. Lisätietoja aiheesta saa Museoviraston kirjaamosta ja arkistosta.

Museoviraston asiat -palvelu