Uusi kohtaa vanhan - puurakentamisen seminaari 12.9.2018 klo 12-16

Ympäristöministeriö ja Museovirasto järjestävät keskiviikkona 12.9.2018 klo 12-16 puurakentamisen seminaarin teemalla Uusi kohtaa vanhan. Teemalla halutaan herättää kiinnostusta vanhojen puukaupunkien ja puisten kortteleiden arvoihin, sekä erityisesti keskustella, miten korjaus- ja uudisrakentaminen sekä laajentuminen voitaisiin toteuttaa vanhaa puurakentamista arvostaen.

Tilaisuus on maksuton ja se on suunnattu historiallisten puukaupunkien ja puurakentamisen asiantuntijoille, kuntien rakentamisen viranomaisille, suunnittelijoille ja tietysti myös uudisrakentamisen toimijoille. Ilmoittautuminen on käynnissä, ja toivotamme kaikki asiasta kiinnostuneet lämpimästi tervetulleiksi mukaan!

Seminaari järjestetään ympäristöministeriön tiloissa (Aleksanterinkatu 7, 00023 Helsinki) ja mukaan mahtuu ensimmäiset 100 ilmoittautunutta. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös etäyhteyden avulla. Etäyhteydellä osallistuvien ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Ilmoittaudu mukaan 3.9. mennessä. Ilmoittautumislinkki sekä linkki suoraan lähetykseen löytyvät täältä.

Tilaisuuden ohjelma

12.00-12.20 Avaus, Petri Heino, ohjelmapäällikkö, puurakentamisen ohjelma
12.20-12.40 Pohjoismainen puukaupunkiyhteistyö, Tuulikki Kiilo, intendentti, Rakennuskulttuuritalo Toivo, Pori
12.40-13.00 Historialliset kaupungit puukaupunkiverkoston ylläpitäjäksi, Juha Eskolin, puheenjohtaja