Maanviljelijät Aino ja Juho Onali Hartolassa kesäkuussa 1963 (kuva rajattu), Toini Mesiäinen / Itä-Häme / JOKA / Museovirasto. Kuvaaja: Toini Mesiäinen. Objektinumero: JOKAIH2J02:1

Pistäydy katsomassa Itä-Hämeen lehtikuvia Museovirastossa

,

Sanomalehti Itä-Hämeen ensimmäinen numero julkaistiin 8.12.1927. 90-vuotisjuhlan kunniaksi Journalistinen kuva-arkisto JOKA on koonnut yhteistyössä lehden kanssa Itä-Häme-kokoelman kuvista näyttelyn Museoviraston kirjaston aulaan Helsinkiin.

Itä-Hämeellä on yli 20 000 lukijaa Heinolassa, Hartolassa, Sysmässä, Joutsassa ja Pertunmaalla. Näyttelyn kuvissa pääosassa on ihmisten arkielämä menneinä vuosikymmeninä. Kuvista löytyy niin Hartolan Suksi kuin Heinolan kairakin, Valittulan kyläkauppa, Joutsan seudun maa- ja metsätalousnäyttely, Heinolan Iskun painikilpailut ja Kukonnotkon lasten kesäleiri.

Lehtikuvanäyttely on Museoviraston kirjastossa, Sturenkatu 2a, Helsinki, ti−pe klo 9−16. Näyttelyyn on vapaa pääsy. Tervetuloa!