Hämeen linna ja sen ympäristöä kesällä. Etualalla järveä ja lumpeenlehtiä, taustalla linna. Kuvaa reunustavat puiden lehtevät oksat.. Kuvaaja: Topi Leikas
Hämeen linna. Kuva: Topi Leikas, Museovirasto.

Matkailuteiden ja Suomessa toimivien kulttuuri- ja matkailureittien yhteistyötapaaminen Hämeen linnassa 4.10.

Museovirasto järjestää yhdessä Suomen Kotiseutuliiton ja ympäristöministeriön kanssa 4.10. klo 9.30–16 Hämeen linnassa virallisten matkailuteiden ja Suomessa toimivien kulttuuri- ja matkailureittien yhteistyötapaamisen. Tavoitteena on tuoda samankaltaista kulttuurimatkailun kehittämistyötä tekevät ihmiset yhteen ja luoda pohjaa yhteistyön kehittämiselle jatkossa.

Päivän ohjelmassa kuullaan muun muassa Hämeen Härkätien kehittämisestä sekä Kuninkaantien hyödyntämisestä Vantaalla. Lisäksi tutustutaan kulttuuri- ja matkailureittitoiminnan rahoitusmahdollisuuksiin ja kulttuurimatkailukohteiden mobiiliopaspalveluun eMuseoon. Kuulemme myös Euroopan kulttuuriympäristöpäivien vuoden 2024 teemasta Reitit, risteykset, väylät. Päivään on lisäksi varattu aikaa linnakierrokselle, kollegoihin tutustumiselle ja työpajatyöskentelylle, jossa mietitään yhteisiä kehittämistarpeita.

Tilaisuus on tarkoitettu sinulle, jos

• kehität Suomen virallisten matkailuteiden toimintaa tai olet aktiivinen toimija virallisella matkailutiellä
  • kehität useita kohteita ja yrityksiä yhdistävää kulttuuri- tai matkailureittiä tai olet aktiivinen toimija tällaisella reitillä
  • kuulut edellä mainittujen keskeisiin sidosryhmiin tukemalla reitin toimintaa (esim. kunnan, maakunnan liiton tai paikallisen Visit-organisaation edustaja)
  • kotimaan matkailijat ovat sinulle merkittävä kohderyhmä.

Katso tarkempi ohjelma ja ilmoittaudu tästä linkistä. Sitovat ilmoittautumiset 3.9.2023 mennessä.

Lisätiedot: Anni Alho, anni.alho@museovirasto.fi, p. 029 533 6443