Vaunuvaja

Museovirasto aloittaa lomautuksia koskevat yhteistoimintaneuvottelut

,

Huonontuneen koronaviruspandemiatilanteen vuoksi Museovirasto aloittaa osaa henkilöstöään koskevat yhteistoimintaneuvottelut. Neuvotteluesitys annettiin keskiviikkona 2.12.2020.

Pandemiasta johtuen Museovirastoon kuuluvan Suomen kansallismuseon museokohteita eri alueilla on jouduttu sulkemaan. Mikäli museoiden pitkäaikaiset sulkemiset jatkuvat vuodenvaihteen jälkeen ja kevään aikana, on niillä tulojen vähentyessä ratkaisevia vaikutuksia viraston talouteen.

Yhteistoimintaneuvotteluissa keskustellaan tilapäisistä lomautuksista, jotka kohdistuvat pääasiassa Suomen kansallismuseon museokohteiden avoinnapitoon ja yleisöpalveluihin liittyviin toimintoihin. Lomautusten kesto on enintään 90 päivää.

Lisätietoja:

Museovirasto, pääjohtaja Tiina Merisalo, puh. 0295 336 002, tiina.merisalo@museovirasto.fi

Suomen kansallismuseo, ylijohtaja Elina Anttila, puh. 0295 336 131, elina.anttila@kansallismuseo.fi