Teema16

Vuoden 2020 Museoalan Teemapäivät järjestetään verkossa

Teemapäivät järjestetään poikkeuksellisesti maksuttomana verkkotapahtumana maanantaina 26.10.2020. Myös maksuttomilla Jälkilöylyillä jatketaan samojen teemojen ympärillä tiistaina 27.10.2020.

Yllättävät ja nopeat muutokset ja kriisit vaikuttavat maailmassa niin organisaatioiden toimintaan kuin ihmisten arkeen. Tämä pakottaa myös museot löytämään uusia, kestäviä toimintatapoja. Tulevaisuus tulee olemaan erilainen, mutta voisiko se olla parempi kuin nykyhetki. Nyt on oikea hetki rakentaa kestävämpää ja oikeudenmukaisempaa tulevaisuutta. Millaista tulevaisuutta me museoissa haluamme rakentaa?

Vuoden 2020 Teemapäivillä halutaan keskittyä käytännön tekemiseen ja muutoksen pohtimiseen; mitä konkreettista museot voivat tehdä tulevaisuuden eteen? Millaiset vaikuttamismahdollisuudet museoilla on? Mitä museoiden pitäisi tehdä toisin?

Seminaarilähetys on maksuton ja kaikille avoin. Seminaarin 26.10. livelähetys tallennetaan. Ohjeet ja linkki verkkotapahtumaan osallistumisesta lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

Keskustelu jatkuu Jälkilöylyissä

Keskustelua Teemapäivien aiheiden ympärillä jatketaan tiistaina 27.10. maksuttomien Jälkilöylyjen merkeissä. Tervetuloa verkostoitumaan ja pohtimaan tärkeää teemaa eri näkökulmista!

Ilmoittaudu Teemapäiville ja Jälkilöylyihin

Tutustu Museoalan Teemapäivien seminaarin 26.10. ohjelmaan