Mustavalkokuvassa kaksi pientä tyttöä makaa mahallaan nurmikölla viltin päällä sarjakuvalehdet edessään.
Tytöt, Jaana Helena Röksä ja Marjaana Saarinen, lukevat sarjakuvalehtiä viltin päällä makoillen pihalla Heinolassa 3.7.1964. CC BY 4.0. Itä-Häme / Journalistinen kuva-arkisto JOKA / Museovirasto

Arkiston ja kirjaston aukioloajat kesällä ja syksyllä

,

Museoviraston arkisto ja kirjasto ovat suljettuna heinäkuun ajan. Viimeinen asiointipäivä arkistossa ennen kesätaukoa on torstai 29.6. ja kirjastossa perjantai 30.6. Palvelut aukeavat jälleen elokuun alussa.

Arkisto- ja kirjastopalvelut jatkavat syksyllä tutussa osoitteessa Sturenkatu 2a.

Arkiston asiakaspalvelu jatkuu uusin aukioloajoin 3.8.2023 alkaen. Arkisto on jatkossa auki torstaista perjantaihin klo 10–16 uudessa tilassa Sturenkatu 2a, 3. krs. Aineistot tulee tilata kahta viikkoa ennen vierailua, kuten aiemminkin. Muutoksena aikaisempaan palveluun on aukioloaikojen lisäksi, että vierailu asiakaspäätteillä tulee varata etukäteen aineistotilauslomakkeella.

Kirjasto avautuu kesätauon jälkeen tiistaina 1.8.2023. Asiakaspalvelu siirtyy tutkijasalista kirjaston lukusaliin, uutuushyllyn viereen. Kirjaston aukioloajat ja palvelut pysyvät ennallaan (omatoimiasiointi ti–pe klo 9–16, asiakaspalvelu ti–to klo 10–16).