Anvisningar för besökare, Sturegatan 2a

Se kartan i helskärm

Museiverkets huvudingång finns på andra våningen. Ring på dörrklockan för att kontakta kundtjänsten.

Fyll i ett besökarkort vid rådgivningsdisken och lämna ytterkläderna och eventuella väskor som är större än en handväska i garderoben eller i ett skåp. Skåpen fungerar med ett eneurosmynt eller en pollett som fås vid kundtjänstdisken.

Kundutrymmena ligger på tredje våningen.

En för rörelsehindrade anpassad ingång, från vilken man kan åka hiss till kundtjänstvåningen, finns på första våningen nedanför trappan vid huvudingången. Där finns även bibliotekets returneringslucka.

Kunder som kommer med bil bör notera att gården är avspärrad med en bom. Vid porten finns en porttelefon via vilken man kan kontakta kundtjänsten, som öppnar bommen. När man kör ut från gården öppnas bommen automatiskt.

Förbindelser:
Bussarna 23 från järnvägsstationen (Sturegatan) och 70T från Kampen (Borgbacken)

Bussarna 58/58T (Sturegatan) från Böle och Östra centrum

Spårvagnarna 1 (Borgbacken), 3B (Borgågatan), 8 (Borgbacken) och 9 (Sturegatan)