Suomenlinna. Kuvaaja: Marja Sahlberg

Avustukset maailmanperintökohteiden tutkimus- ja kehittämishankkeisiin

Avustuksen tavoitteena on edistää ja tukea Suomen maailmanperintökohteiden säilymistä, kehittämistä ja tutkimusta. Lisäksi tavoitteena on edistää kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä maailmanperintökohteisiin liittyen sekä lisätä kohteiden tunnettuutta ja tietoisuutta maailmanperinnöstä.

Suomessa on kuusi Unescon maailmanperintöluetteloon hyväksyttyä kulttuuriperintökohdetta: Suomenlinna, Vanha Rauma, Petäjäveden vanha kirkko, Verlan puuhiomo ja pahvitehdas, Sammallahdenmäki ja Struven ketju. Avustusta voi hakea maailmanperintöstrategian linjauksia toteuttaville maailmanperintökohteiden yhteistyö-, tutkimus- ja kehittämishankkeille ja maailmanperintötietoisuutta edistäville hankkeille. Avustusta voi hakea kunta, yhdistys, säätiö, osakeyhtiö tai muu oikeushenkilö. Yksityishenkilöille ei myönnetä avustusta.

Museovirasto julistaa haettavaksi avustukset maailmanperintökohteiden tutkimus- ja kehittämishankkeisiin. Hakuaika alkaa 12.9.2024 klo 9.00 ja päättyy 24.10.2024 klo 15.00.

Avustusta haetaan valtionhallinnon yhteisessä Haeavustuksia.fi-palvelussa. Hakuilmoitus sekä hakuohjeet ja -ehdot julkaistaan palvelussa ennen haun avautumista. Palveluun kirjaudutaan Digi- ja väestötietoviraston Suomi.fi-tunnistuksen kautta.

Olethan yhteydessä yhteyshenkilöön hyvissä ajoin, mikäli et voi hakea avustusta sähköisesti.

Lisätietoja avustuksesta antaa kehittämispäällikkö Stefan Wessman, p. 0295 33 6256, etunimi.sukunimi@museovirasto.fi.

Ohjeita verkkoasiointiin